مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 11:102021-12-05پزشكي

3 نشانه مهم «سکته مغزی»/سکته ای ها حتما دُز سوم واکسن را تزریق کنند


رییس انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به برگزاری سیزدهمین کنگره بین المللی سکته مغزی در ماه جاری، گفت: کج شدن صورت، اشکال در صحبت کردن و ضعف و بی حسی ناگهانی دست سه نشانه مهم بروز سکته مغزی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مسعود مهرپور، رییس انجمن سکته مغزی در نشست خبری با اشاره به برگزاری سیزدهمین کنگره بین المللی سکته مغزی، اظهار داشت: این کنگره از 24 تا 26 آذرماه به صورت حضوری، مجازی برگزار می شود.

  وی با اشاره به اینکه سکته مغزی دومین عامل مرگ در کشورهای در حال توسعه است، گفت: در مسیر پیشرفت و درمان سکته مغزی با روش های جدید هستیم و میزان مرگ مبتلایان به سکته مغزی کاهش داشته، به طوری که این میزان در کشورهای پیشرفته زیاد بوده اما در کشورهای در حال توسعه،  اولین عامل ناتوانی در بزرگسالان است.

  مهرپور با اشاره به تفاوت سکته مغزی با سکته قلبی، گفت: در سکته مغزی بیشتر لختگی خون ایجاد شده و 20 درصد نیز مربوط به خونریزی در مغز است و بهترین کار این است که فرد دچار سکته مغزی را توسط اورژانس در اولین فرصت به مراکز درمانی انتقال دهیم.

وی با تأکید بر اینکه حتی دادن یک قرص آسپرین به فرد دچار سکته مغزی شده بدون نظر پزشک صلاح نیست، افزود: چرا که ممکن است فرد دچار خونریزی مغزی شده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 نشانه مهم «سکته مغزی»/سکته ای ها حتما دُز سوم واکسن را تزریق کنند

3 نشانه مهم «سکته مغزی»/سکته ای ها حتما دُز سوم واکسن را تزریق کنند