مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 10:352021-12-05سياسي

نشست هم اندیشی نقش کمیسیون اصل نود در مسائل بنیادین کشور


نشست هم اندیشی مسائل بنیادی کشور و نقش کمیسیون اصل نود در آن با حضور جمعی از صاحبنظران، رییس و سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نشست هم اندیشی مسائل بنیادی کشور و نقش کمیسیون می تواند آغازگر این مسیر باشد.

وی تأکید کرد: ایجاد سازوکار همگانی پیشران برای فناوری از دیگر ضروریات کمیسیون اصل نود است.

همچنین نباید از رسانه ای شدن موضوعات مطرح شده در کمیسیون اصل نود ترسید و همه موضوعات باید به صورت رسانه ای، ویدئویی یا متنی بررسی و به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه رسیدگی به موضوع حق و حقوق کارگران هفت تپه در کمیسیون اصل نود را دستاوردی بزرگ دانست که به لحاظ رسانه ای چندان به آن پرداخته نشد و عنوان کرد: این کمیسیون شجاعت لازم را دارد، اما هنوز ساختار مناسبی ندارد.

این چرخه شوم نباید در قوای جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد؛ دموکراسی باید 4 رکن داشته باشد که رکن چهارم کمیسیون اصل نود بوده که نباید اجازه دهد میان سه قوه همدستی ایجاد شده و باید رسیدگی کند که درباره تمام اقدامات سه قوه به افکار عمومی توضیح داده شود.

وی همچنین در ادامه تأکید کرد که لازم است قانون تعارض منافع و پساشغلی به عنوان قانون تصویب شود که قرار شد این موضوع پیگیری شده و ساختار نظارتی بر سه قوه ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست هم اندیشی نقش کمیسیون اصل نود در مسائل بنیادین کشور

نشست هم اندیشی نقش کمیسیون اصل نود در مسائل بنیادین کشور