مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 10:002021-12-05اقتصادي

حاشیه سازی هزاران خودروی آمریکایی در جاده های ایران


ترانزیت خودروهای لوکس وارداتی و البته آمریکایی در جاده های ایران که با واکنش هایی به دلیل ممنوعیت واردات مواجه است، ظاهرا به جریان ترانزیت خارجی خودرو بر می گردد که هیچ نوع محدودیتی در رابطه با نوع یا ساخت کدام کشور ندارد، - ولی حجم ترانزیت هم کم نیست و به هزاران دستگاه در ماه می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از سال 1397 واردات خودرو ممنوع اعلام شد و قبل از آن در سال 1395 با تاکید مقام معظم رهبری واردات خودروهای آمریکایی و حتی سفارش آمریکا به ایران ممنوع شده بود و امکان واردات حتی به مناطق آزاد که دارای قوانین و مقررات خاص در اداره خود هستند هم ندارد.

حواشی خودروهایی که به افغانستان ترانزیت شد با این حال، طی این سال های ممنوعیت، گاها در جاده ها مشاهده می شود که خودروهای لوکس و البته آمریکایی در حال ترانزیت هستند.

در همین رابطه اخیرا انتشار ویدئویی در فضای مجازی از این حکایت داشت که تعدادی خودرو خارجی و البته آمریکایی از جمله شورلت و فورد در حال حمل در یکی از جاده های ایران است و این ابهام را ایجاد کرد که در زمان ممنوعیت واردات، چگونه این خودروها در ایران در حال تردد است.

آنطور که معاون فنی گمرک ایران در این رابطه به ایسنا توضیح داد: ترانزیت این خودروها به خصوص خودروهایی که اخیرا حاشیه ساز شده به معنی ورود به کشور و واردات نیست و این ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاشیه سازی هزاران خودروی آمریکایی در جاده های ایران

حاشیه سازی هزاران خودروی آمریکایی در جاده های ایران