مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 07:552021-12-05پزشكي

گول آبی شدن را نخوریم، خطر همچنان در کمین است


رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با وجود آبی شدن استان سیستان و بلوچستان از نظر همه گیری بیماری کووید-19، در حال حاضر موارد ابتلاء به آنفولانزای فصلی در استان سیستان و بلوچستان افزایش محسوسی نسبت به ماه های قبل داشته است.

- دکتر هاشمی شهری در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: هر چند شیوع ویروس آنفلوآنزا در اواخر پاییز و اوائل زمستان امری عادی بنظر می رسد اما آنچه باعث نگرانی شده و افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا را به عنوان زنگ خطری برای شیوع موج بعدی بیماری کرونا در استان به صدا درآورده، عدم رعایت جدّی اصول بهداشت تنفسی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه گفت: در شرایطی که عدم رعایت شیوه نامه های شناخته شده بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله ایمن با دیگران، رعایت تهویه صحیح هوا در فضاهای بسته و شستشوی مرتب دست ها مورد غفلت واقع شده و این غفلت خود را با افزایش موارد آنفلوآنزای فصلی نشان داده است، ورود هر یک از انواع جهش یافته ویروس کرونا به استان می تواند به شکل سریع و گسترده منجر به بروز موج جدید همه گیری شود.

هاشمی شهری اظهار کرد: باتوجه به شناسایی گونه جدید کرونا، موسوم به اومیکرون در کشورهای همجوار و با توجه به گزارشات اولیه در زمینه قدرت سرایت بالای این ویروس، عدم توجه جدی به شیوه نامه های شناخته شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گول آبی شدن را نخوریم، خطر همچنان در کمین است

گول آبی شدن را نخوریم، خطر همچنان در کمین است