مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 04:002021-12-05سياسي

با شهید عباس بابایی از ولادت در قزوین تا شهادت به هنگام ماموریت جنگی


شهید عباس بابایی در چهاردهم آذر ماه سال 29 در قزوین به دنیا آمد.

او بیش از سه هزار پرواز با انواع جنگنده ها را در ایام دفاع مقدس در کارنامه خود به ثبت رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، سرلشکر شهید عباس بابایی در چهاردهم آذر ماه سال 1329 در قزوین به دنیا آمد.

عباس دوره ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به تحصیل پرداخت و در سال 1348 به دانشکده خلبانی نیروی هوایی رفت و پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتی برای تکمیل دوره در سال 49 به آمریکا اعزام شد.

با ورود هواپیماهای پیشرفته اف - 14 به نیروی هوایی و با بازگشت عباس بابایی از امریکا و از آنجایی که وی جزء خلبان های تیزهوش و ماهر در پرواز با هواپیمای شکاری اف - 5 بود، به همراه تعداد دیگری از همکاران برای پرواز با هواپیمای اف - 14 انتخاب و به پایگاه هوایی اصفهان منتقل شد.

با اوج گیری مبارزات علیه نظام ستمشاهی، بابایی به عنوان یکی از پرسنل انقلابی نیروی هوایی، در جمع دیگر افراد متعهد ارتش به میدان مبارزه وارد شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی گذشته از انجام وظایف روزمره، به عنوان سرپرست انجمن اسلامی پایگاه، به پاسداری از دستاوردهای پرشکوه انقلاب اسلامی پرداخت.

بابایی با دارا بودن تعهد، ایمان، تخصص و مدیریت اسلامی چنان درخشید که شایستگی فرماندهی وی محرز و در تاریخ 1360/5/7، فرماندهی پایگاه هشتم ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با شهید عباس بابایی از ولادت در قزوین تا شهادت به هنگام ماموریت جنگی

با شهید عباس بابایی از ولادت در قزوین تا شهادت به هنگام ماموریت جنگی