مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 14:002021-12-04اقتصادي

ماندگاری میوه ها با یک محصول دانش بنیان افزایش یافت


تلاش برای عرضه میوه ­های خارج از فصل، افزایش چشم­گیری پیدا کرده و دغدغه نگهداری­ این محصولات توسط یک شرکت دانش بنیان حل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صادق رحمتی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به رفع این چالش با یک پوشش خاص برای انواع میوه، گفت: ما پوششی برای نگهداری فرآورده های تازه تولید کرده ­ایم که روی سطح میوه قرار می گیرد و به لحاظ زیستی، ماندگاری میوه را افزایش می دهد.

وی افزود: این محصول دانش بنیان که مبتنی بر زیست فناوری تولید شده، تنفس میوه را پایین می آورد و بدین ترتیب دوام محصول بیشتر می ­شود.

بنابراین میوه ­ای که در شرایط عادی می توان تا یک هفته آن را نگه­ داشت، با استفاده از این پوشش، بین 3 تا 4 هفته تازه و سالم می­ ماند.

رحمتی خاطرنشان کرد: این پوشش که برای بسیاری از میوه ­ها و خانواده صیفی­ جات کاربرد دارد، از ترکیب نانو ذرات کلسیم با ترکیبات دیگری که به اسیدهای چرب بازمی­ گردند، تولید شده است.

وی یادآور شد: موارد مصرف این محصول دانش ­بنیان نیز بسیار است و علاوه بر نگهداری خانگی می توان در مصارف صنعتی نیز آن را به کار بست؛ از سردخانه ­های میوه و باغ­دارانی که می­ خواهند میوه را دورتر از فصل عرضه کنند گرفته تا حمل­ ونقل ­های دریایی که محصول با کانتینر منتقل می ­شود، تنها بخشی از کاربردهای پوشش زیستی ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماندگاری میوه ها با یک محصول دانش بنیان افزایش یافت

ماندگاری میوه ها با یک محصول دانش بنیان افزایش یافت