مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 13:452021-12-04اقتصادي

حمایت ویژه از کشت زعفران در لرستان /طلای سرخ این استان ممتاز است


رییس سازمان جهادکشاورزی با بیان اینکه 500 هکتار از اراضی استان به زیر کشت زعفران رفته است، گفت: هم اکنون ارزش تقریبی این گیاه دارویی در استان 60 میلیارد تومان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، اسفندیار حسنی مقدم امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهم ترین برنامه ها و سیاست های سازمان جهادکشاورزی کشت و توسعه گیاهان دارویی است، اظهار کرد: در همین راستا طی چند سال گذشته کشت محصول زعفران در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی میزان سطح زیر کشت زعفران در استان را 500 هکتار عنوان کرد و در ادامه گفت: پیش بینی می شود از این مقدار سطح، قریب به 2 تن محصول برداشت شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اینکه کشت این گیاه دارویی برای یک هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کرده است، افزود: ارزش تقریبی زعفران لرستان بالغ بر 60 میلیارد تومان است و سازمان جهادکشاورزی استان از این کشت حمایت می کند.

حسنی مقدم به کشاورزان لرستانی توصیه کرد که این گیاه دارویی را کشت کنند چراکه درآمد بسیار مناسبی داشته و برای فروش آن نیز مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین علاقه مندان به سرمایه گذاری روی این گیاه دارویی می توانند برای برندسازی و بسته بندی به سازمان جهادکشاورزی لرستان مراجعه کنند که مجوزهای لازم را بگیرند تا زعفران استان با ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت ویژه از کشت زعفران در لرستان /طلای سرخ این استان ممتاز است

حمایت ویژه از کشت زعفران در لرستان /طلای سرخ این استان ممتاز است