مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 13:152021-12-04اقتصادي

انجام اقدامات بیابان زدایی در 52 هزار هکتار از اراضی


رییس سازمان جنگل ها از ایجاد دو میلیون هکتار جنگل های دست کاشت بیابانی در کشور خبرداد و گفـت: امسال 52 هزار هکتار اقدامات بیابان زدایی در کشور انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر مسعود منصور در نخستین نشست کارگروه ملی مقابله با بیابان زایی که به ریاست سید جواد ساداتی نژاد - وزیر جهاد کشاورزی - برگزار شد، افزود: ارزیابی های جهانی نشان می دهد که بی توجهی به آمایش و روش های مدیریت پایدار سرزمین منجر به نابودی طیف وسیعی از خاک ها شده است.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس برآورد کنوانسیون مقابله با بیابان زایی در حال حاضر بیش از 33 درصد خاک های زمین بر اثر فرسایش آبی، بادی، شوری زایی و آلودگی تخریب شده است و 90 درصد اراضی حاصلخیز موجود جهان ممکن است تا سال 2050 میلادی با کاهش حاصلخیزی مواجه شوند.

منصور با بیان اینکه مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک امسال با شعار تاکید بر جلوگیری از شوری و افزایش بهره وری خاک برگزار می شود، خاطر نشان کرد: در ایران سالانه 30 میلیون هکتار از اراضی تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد و از این میزان 13.

5 میلیون هکتار به لحاظ ایجاد خسارت به منابع زیست انسانی از جمله اراضی کشاورزی ، جزء کانون های بحرانی فرسایش بادی شناخته می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام اقدامات بیابان زدایی در 52 هزار هکتار از اراضی

انجام اقدامات بیابان زدایی در 52 هزار هکتار از اراضی