مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 11:352021-12-04بين الملل

لفاظی های ضدایرانی جدید دبیرکل اتحادیه عرب


دبیرکل اتحادیه عرب با اتهام زنی به تهران مدعی شد که ایران سعی دارد دامنه مناطق تحت سیطره خود در تنگه های هرمز و باب المندب را گسترش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، امروز (شنبه)، در دوره هفتم  گفت و گوهای مدیترانه ای در رم به اتهام پراکنی علیه ایران پرداخت.

بر اساس گزارش روزنامه مستقیم یا غیرمستقیم گسترش دهد.

احمد ابوالغیط در ادامه اظهار داشت که ثبات دریانوردی در این دو تنگه راهبردی و مهم به ویژه برای انتقال مواد نفتی به مثابه یکی از مهره های اصلی اقتصاد جهانی است و حفظ آزادی دریانوردی بدون هیچگونه تهدید در این تنگه ها  اولویت نه کشورهای عربی اطراف آن بلکه تمام جهان است.

بر اساس اظهارات یک مقام مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب، ابوالغیط در یکی از نشست های مذکور با حضور رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین الملی انرژی اتمی درباره امنیت خلیج فارس و آنچه تهدید ایران برای آزادی دریانوردی خوانده شده، سخنرانی کرده است.

دبیرکل اتحادیه عرب با تکرار اتهامات همیشگی کشورهای عربی علیه ایران، مدعی شده است که رفتار ایران در منطقه و هژمونی طلبی آشکار و مداخله این کشور در امور کشورهای عربی ، علت اصلی دشوار بودن برپایی یک نظام امنیتی در خلیج فارس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لفاظی های ضدایرانی جدید دبیرکل اتحادیه عرب

لفاظی های ضدایرانی جدید دبیرکل اتحادیه عرب