مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 11:002021-12-04اجتماعي

موزه آب در قزوین راه اندازی می شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: موزه آب استان قزوین به منظور آشنایی عموم مردم با گنجینه های ارزشمند آبی در قزوین راه اندازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین یدالله ملکی اظهار کرد: استان قزوین با داشتن گذشته ای غنی و ارزشمند در زمینه منابع آبی از جمله قنات، سازه های آبی، طومارهای تقسیم و توزیع آب، آب انبارهای تاریخی، اسناد آبی از یک ظرفیت و پشتوانه غنی برخوردار است که می توانیم این داشته ها را گردآوری کرده و برای استفاده گردشگران و محققان در معرض دید قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اضافه کرد: قزوین از نظر منابع آبی یک گنجینه است و اگر بتوانیم اسناد آب منطقه ای با 60 سال سابقه را جمع آوری کنیم و در اختیار کارشناسان، محققان و دانشجویان قرار دهیم بدون تردید با استقبال جمعی روبرو خواهد شد.

ملکی یادآور شد: برای راه اندازی گنجینه آب استان با مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان جلساتی برگزار شده و برای انتخاب مکان ابتدا آب انبار سردار پیشنهاد شد که هرچند این مکان از نظر تاریخی و سنخیت بسیار مناسب بود اما با رویکردی که داریم و حجم اشیا و ماکت هایی که در مقدمات کار به عنوان طرح اولیه در نظر داریم این مکان بسیار محدود بود و نمی توانست خواسته های ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه آب در قزوین راه اندازی می شود

موزه آب در قزوین راه اندازی می شود