مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 10:352021-12-04پزشكي

تاثیر قطعی واکسن در کاهش مرگ براثر کرونا


رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تاثیرگذاری همه واکسن ها بر کاهش شدت بیماری و مرگ بر اثر ابتلا به کرونا، - تاکید کرد که نمی توان در خصوص میزان ابتلا به این بیماری، به واکسن خاصی اتکا کرد و همچنان باید به دنبال افزایش پوشش واکسیناسیون همراه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برای مهار شیوع کووید-19 بود.

کامران باقری لنکرانی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: اخیرا تحقیقی در یکی از مجلات معتبر مبنی بر مقایسه واکسن های مدرنا، فایزر، سینوفارم، اسپوتنیک، آسترازانکا و .

با یکدیگر انجام شده که نشان می دهد که همه این واکسن ها تقریبا به یک اندازه از بیماری شدید و مرگ ناشی از کرونا جلوگیری می کنند.

او با بیان اینکه اثرگذاری این واکسن ها در میزان ابتلا با همدیگر متفاوت است، تصریح کرد: هدف گذاری نخست در واکسیناسیون کرونا باید کاهش موارد شدید و کاهش مرگ باشد و نمی توان به هیچ یک از واکسن های موجود برای کاهش میزان ابتلای افراد به کرونا، 100 درصد اتکا کرد.

تاثیر واکسن کرونا بر کاهش شدت بیماری و مرگ براثر کرونا در ایران رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: واقعیت این است که واکسیناسیون در کشور ما نرخ بستری و نرخ مرگ را به شدت کاهش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر قطعی واکسن در کاهش مرگ براثر کرونا

تاثیر قطعی واکسن در کاهش مرگ براثر کرونا