مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 09:402021-12-04بين الملل

درگیری دنیا با خشکسالی و بی آبی/تغییرات آب و هوایی همه چیز را به هم زده است


بالا رفتن بی سابقه دما کره زمین طی سال ها موجب شده تا تقریبا در هر گوشه از جهان شاهد وقوع خشکسالی های گسترده باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که خاورمیانه و کشورهایی نظیر لبنان، اردن و مراکش بدترین شرایط خشکسالی را در شرایط حال حاضر جهان تجربه می کنند اما دیگر کشورها نیز از این بحران در امان نیستند.

از جنوب شرق آسیا و آمریکای جنوبی گرفته تا بسیاری از کشورهای آفریقایی شرایط خشکسالی تقریبا زندگی مردم را نابود کرده و شرایط بسیار بحرانی است.

* کشورهای آسیای جنوب شرق هم به فکر مقابله با خشکسالی افتاده اند به گزارش سایت قطره و به نقل ازریلیف وب ، شدت خشکسالی ها و گستردگی این وضعیت آب و هوایی در کشورهای جنوب شرق آسیا طی 20 سال گذشته افزایش یافته است.

خشکسالی های شدید و طولانی مدت باعث شده تا تولید محصولات کشاورزی در این کشورها پایین آمده و امنیت غذایی و زندگی روزمره جوامع غالبا فقیر این کشورها را تهدید کند.

خشکسالی در کشورهای جنوب شرق آسیا منحصر به محدود کردن مصرف آب در حوزه کشاورزی نشده بلکه مصارف شهری و صنعتی را هم تحت تأثیر قرار داده است و تبعات بلندمدتی را هم در حوزه زیست محیطی و هم برای مردم در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی، امنیت غذایی، توسعه درآمدی، فقر و یکپارچگی اکولوژیک به بار آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری دنیا با خشکسالی و بی آبی/تغییرات آب و هوایی همه چیز را به هم زده است

درگیری دنیا با خشکسالی و بی آبی/تغییرات آب و هوایی همه چیز را به هم زده است