مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 07:302021-12-04فرهنگي

طرح مقاوم سازی و مرمت عمارت و آینه خانه مفخم در بجنورد نهایی شد


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: با توجه به انجام بیش از 2 سال مطالعات میدانی، طرح مقاوم سازی سازی و مرمت مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم نهایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی مستوفیان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها با اعلام نهایی شدن طرح مقاوم سازی و مرمت عمارت و آینه خانه مفخم در خراسان شمالی، اظهار کرد: با توجه به انجام بیش از 2 سال مطالعات میدانی، کتابخانه ای و آزمایشگاهی طرح آسیب شناسی، مقاوم سازی و مرمت عمارت و آینه خانه مفخم نهایی شد.

وی افزود: این طرح به منظور بررسی های فنی و علمی و برداشت و مستندسازی دقیق آسیب ها و اثرات زلزله به سازه و تزیینات معماری و نیز دستیابی به روشی علمی مرمت و مقاوم سازی اثر انجام شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفـت: برداشت و مستندسازی میدانی، انجام مطالعات ژئوتکنیک خاک، برداشت نمونه مصالح و انجام آزمایش های لازم و تهیه طرح مداخلات مرمت و مقاوم سازی از اقدامات این طرح خواهد بود.

مستوفیان ادامه داد: عملیات مداخلات مرمتی و مقاوم سازی پس از ارائه نهایی طرح در شورای فنی میراث فرهنگی و اخذ مصوبه، در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مقاوم سازی و مرمت عمارت و آینه خانه مفخم در بجنورد نهایی شد

طرح مقاوم سازی و مرمت عمارت و آینه خانه مفخم در بجنورد نهایی شد