مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 06:352021-12-04پزشكي

درباره اُمیکرون بیشتر بدانیم


دو سال از شناسایی اولین مورد ابتلا به بیماری کووید 19 در ووهان چین می گذرد، اما جهش های گوناگون این ویروس در طول این مدت بیانگر آن است که گویا کرونا دست بردار نیست.

- واریانت های آلفا، بتا، گاما و دلتا را در این دو سال تجربه کردیم و حالا اُمیکرون(Omicron) پنجمین واریانتی است که در لیست واریانت های نگران کننده از نظر سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته و تاکنون در آفریقای جنوبی، بوتسوانا، هنگ کنگ و چند کشور دیگر موارد تایید شده یا مشکوک به این نوع جدید ویروس مشاهده شده است.

پزشکان و ویروس شناسان هنوز اطلاعات دقیقی درباره رفتار امیکرون بدست نیاورده اند و باید در انتظار بررسی و آزمایش بیشتر درباره این واریانت بود، اما معتقدند در این واریانت مانند واریانت های قبلی، این نگرانی وجود دارد که این نوع کرونا می تواند به شیوع بیماری در بسیاری از کشورها دامن بزند و سیستم های بهداشتی را تحت فشار قرار دهد و حتی این احتمال وجود دارد که ایمنی واکسن را دور بزند.

هنوز برای پاسخ دادن به میزان نگرانی در مورد اُمیکرون زود است و باید همچنان منتظر انتشار آخرین یافته های علمی در مورد این نوع واریانت باشیم.

به گفته کریستین لیندمیر سخنگوی WHO ممکن است ارزیابی میزان انتقال پذیری واریانت جدید ویروس کرونا و اثربخشی واکسن ها و درمان های موجود علیه آن چند هفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره اُمیکرون بیشتر بدانیم

درباره اُمیکرون بیشتر بدانیم