مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 06:302021-12-04اقتصادي

قفل کرونا بر درهای گردشگری کردستان


بخش گردشگری یکی از بخش هایی بود که پس از همه گیری ویروس کرونا بیشترین آسیب را متحمل شد تا جایی که بازار فعالیت شاغلان در این عرصه تا ماه ها تعطیل بود و استان کردستان نیز به تبع از این قضیه مستثنی نبود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: کردستان به واسطه دارا بودن جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی متعدد یکی از گردشگرپذیرترین استان های کشور است که این جاذبه ها در نوع خود منحصربفرد بوده و زبانزد خاص و عام است.

طبیعت چشم نواز کردستان در فصول مختلف زیبایی های خاص خود را دارد و جشن ها و آداب و رسوم خاص آن همچون جشن نوروز همراه با شادی و پایکوبی مردم و یا جشن شکرگزاری محصولات کشاورزی تا مراسم های معنوی همچون عروسی پیرشالیار همه از جاذبه های گردشگری خاص این استان محسوب می شود.

عمارت ها و خانه های تاریخی، موزه ها، بازارهای تاریخی، صنایع دستی و جاذبه های طبیعی همچون دریاچه زریبار، غارها و آبشارها، کوهستان ها و اماکن مذهبی همچون آرامگاه امامزادگان، بخشی دیگر ظرفیت های گردشگری این استان است.

روستاهای کردستان هم از جمله دیگر مزیت های گردشگری استان محسوب می شوند که در چند سال گذشته تعدادی از آنها به ثبت ملی رسیده و جزو مقاصد گردشگری قرار گرفته اند سال گذشته نیز شهر آرمرده بانه بە عنوان شهر شالبافی، روستای کاکو دهگلان بە عنوان روس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قفل کرونا بر درهای گردشگری کردستان

قفل کرونا بر درهای گردشگری کردستان