مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 04:502021-12-04بين الملل

بلینکن: مسکو و کی یف به پیمان مینسک پایبند باشند


وزیر امور خارجه آمریکا ضمن لفاظی برضد مسکو، از روسیه و اوکراین خواست تا به توافق مینسک پایبند باشند و همچنین از تمایل واشنگتن برای داشتن روابطی پایداتر با مسکو خبر داد.

- به نقل از تاس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که روسیه و اوکراین باید آمادگی شان را برای اجرای توافقات مینسک در مورد حل و فصل مناقشه در دونباس نشان دهند.

بلینکن در این باره گفت: کاری که هر دو کشور روسیه و اوکراین باید انجام دهند این است که مشخص کنند که واقعاً متعهد به اجرای آنچه در ذیل توافقنامه میسنک توافق کرده اند، هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشتر بندهای این توافق تاکنون اجرا نشده است، افزود: چنانچه آنها این کار را انجام دهند، ما می توانیم این مناقشه را از طریق دیپلماتیک حل و فصل کنیم.

مطابق ادعای بلینکن، روسیه باید هر چه زودتر و در جهت کاهش تنش ها، نظامیانش را از مرزهای اوکراین عقب بکشد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با اشاره به دیدار آتی جو بایدن رییس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، افزود که بایدن طی این دیدار، تمایل واشنگتن برای داشتن روابط پایدارتر با مسکو را اعلام خواهد کرد.

بلینکن در این رابطه گفت: گمان کنم وقتی که آنها با یکدیگر گفتگو کنند، بایدن تمایل شدید ما برای پیش بینی پذیری و ثبات بیشتر در روابط ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: مسکو و کی یف به پیمان مینسک پایبند باشند

بلینکن: مسکو و کی یف به پیمان مینسک پایبند باشند