مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 15:402021-12-03بين الملل

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز و نارنجی / جمعه 12 آذر 1400


بر اساس تازه ترین گزارش منتشر شده در روز جمعه 12 آذر 1400، در حال حاضر 2 شهر در وضعیت قرمز قرار دارند و 9 شهر نارنجی، 153 شهر زرد و 284 شهر آبی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روند شیوع کرونا و بستری بیماران کووید 19 در همه استان ها همچنان نزولی یا پایدار گزارش شده و شاخص بستری کل روزانه نیز در همه استان ها به زیر 5 نفر در هر صد هزار نفر جمعیت رسیده یا در حال رسیدن است .

با این حال باید بسیار مراقب ورود و شیوع سویه جدید کرونا بنام اومیکرون به کشور باشیم .

سویه جدید کرونا (اومیکرون) از کشورهای آفریقایی شروع شد و در روزهای گذشته به آمریکا و اروپا رسید و در نهایت در کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، کره جنوبی، عربستان و امارات گزارش شد و زنجیره وار افراد را مبتلا می کندکه این همه گیری نگران کننده است .

علایم ابتلا به سویه جدید کرونا (اومیکرون) مانند سویه های دیگر همراه با تب، لرز، بی حالی و سرفه است، اما سرعت سرایت بالای این سویه و شدت عمل آن بیشتر است .

به گفته کارشناسان بهداشت و درمان ، هنوز موردی از ابتلا به اومیکرون در کشور گزارش نشده، اما باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از اجتماعات مردمی، کنترل و نظارت بر مبادی ورودی مرزها و مسافرانی که از خارج به کشور وارد می شوند از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و سایر نهادهای مربوطه اتخاذ شود زیرا سویه جدید بسیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز و نارنجی / جمعه 12 آذر 1400

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز و نارنجی / جمعه 12 آذر 1400