مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 14:052021-12-03اقتصادي

تاراج چهار میلیون و 400 هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته


شرکت ملی نفت یمن خبر داد که کشورهای متجاوز به یمن و مزدورانشان از اواسط ماه فوریه تاکنون چهار میلیون و 400 هزار بشکه نفت یمن را به تاراج برده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عمار الاضرعی مدیر اجرایی شرکت ملی نفت یمن (وابسته به دولت صنعاء) امروز (جمعه) گفت که کشورهای متجاوز به یمن و مزدوران وابسته از میانه ماه نوامبر تاکنون چهار میلیون و 400 هزار بشکه نفت یمن را تصاحب کرده اند.

او به خبرگزاری سبأنت گفت که ارزش دلاری این مقدار نفت 303 میلیون 600 هزار دلار معادل (183 میلیارد ریال یمنی) است.

به گفته وی دزدان نفت یمن همچنان به توقیف کشتی های حامل نفت در سواحل جیزان که به مقصد بندر الحدیده در حرکت هستند ادامه می دهند، در حالیکه این نفتکش ها مجوز سازمان ملل را دارند و پیش از ورود به آب های یمن مورد بازرسی قرار گرفته اند.

به گفته وی دولت سعودی به بهانه برداشت سهم گمرکی کارمندانش این کشتی ها را توقیف می کند، در حالیکه ارزش محموله نفت نفتکش ها بسیار بیش از این هاست.

الاضرعی همچنین گفت که ائتلاف سعودی در 19 نوامبر گذشته نفتکش اندرومیدا را با دو میلیون و 400 هزار بشکه نفت از بندر الشحر در حضرموت به مقصد سنگاپور بارگیری کرد و اگر قیمت هر بشکه را 69 دلار حساب کنیم، ارزش این محموله این نفتکش 165 میلیون و 600 هزار دلار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاراج چهار میلیون و 400 هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته

تاراج چهار میلیون و 400 هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته