مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 07:552021-12-03پزشكي

فاصله گذاری بدون ماسک اثری ندارد


نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد، فاصله گذاری اجتماعی بدون استفاده از ماسک صورت بی معنی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس از دیلی میل، نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان دانشگاه کمبریج صورت گرفته نشان می دهد، فاصله گذاری اجتماعی بدون استفاده از ماسک صورت بی معنی است.

این مطالعه از مدل سازی کامپیوتری برای اندازه گیری فاصله سفر قطرات از سرفه استفاده کرد؛ پژوهشگران دریافتند 2 متر فاصله هیچ دفاعی در برابر عفونت احتمالی، حتی در فضای باز ندارد.

طبق داده های به دست آمده از این مطالعه، قانون فاصله گذاری اجتماعی دو متری که امروزه از هر ده انگلیسی تنها چهار نفر از آن پیروی می کنند، ممکن است بی معنی باشد، مگر اینکه افراد از ماسک صورت استفاده کنند.

محققان دانشگاه کمبریج دریافتند که یک فرد بدون ماسک مبتلا به کووید، هنوز می تواند دیگران را در آن فاصله حتی در خارج از منزل و در فضای باز آلوده کند.

قانون فاصله گذاری اجتماعی دو متری توسط دولت انگلیس در مارس 2020 در اولین قرنطینه اعمال شد، اما تاکید جدی بر استفاده از ماسک صورت نگرفت.

کارشناسان و دولت در ابتدا گفتند که ماسک ها می توانند بیشتر از فایده ضرر داشته باشند؛ پس از مدتی این توصیه ها معکوس شد و استفاده از ماسک صورت در مغازه ها و حمل نقل عمومی انگلیس اجباری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله گذاری بدون ماسک اثری ندارد

فاصله گذاری بدون ماسک اثری ندارد