مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 07:152021-12-03اجتماعي

راهکارهایی برای جبران افت یادگیری در مدارس


معاون اسبق وزارت آموزش وپرورش با اشاره به تعطیلی مدارس در پی شیوع کرونا در ماه های اخیر، راهکارهایی به منظور کاهش افت یادگیری ارائه کرد و گفت: - توقف آموزش حضوری، افت یادگیری را چندین برابر در جهان از جمله در ایران افزایش داد که آزمون های سالانه بیانگر آن است.

سید نصرت الله فاضلی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه یادگیری در سند تحول به درک موقعیت و تغییر آن براساس نظام معیار برمی گردد، اظهار کرد: درک موقعیت وابسته به کسب شایستگی است و موقعیت در کتاب های درسی طراحی می شوند.

وی افزود: به عنوان مثال در کتاب اول ابتدایی برای اینکه دانش آموز خرید در ساحت اقتصادی را درک کند فرصتی طراحی شده است که او با خانواده اش به بازار برود و گل بخرد تا ارتباط با فروشنده، انتخاب گل، قیمت و دادوستد را یاد بگیرد.

ضمن اینکه به همراه مادرش در باره نوع گل، مفاهیم زیبایی و انواع گل آشنایی پیدا می کند.

معاون اسبق وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: در کتاب درسی کاروفناوری دوره دوم متوسطه دانش آموز با فلزکاری آشنا می شود و یاد می گیرد چگونه با فلز کار کند، مثلا سوهان کاری را انجام دهد.

فاضلی با بیان اینکه ارزیابی ها به نسبت اهداف کتاب، نشان از فاصله یادگیرنده با اهداف دارد و اغلب خودارزیابی دانش آموز در فرآیند فعالیت به صورت تکوینی انجام می پذیرد، افزود:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهایی برای جبران افت یادگیری در مدارس

راهکارهایی برای جبران افت یادگیری در مدارس