مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 06:152021-12-03اجتماعي

مشکل تنش آبی و خشکسالی چگونه حل می شود؟


خشکسالی، این پدیده نه چندان جدید زیست بشر و زمین، در مناطق مختلف مانند ایران که دارای اقلیمی خشک و نیمه خشک قرار دارند هم خود را عیان کرده و همین مساله موجب شده تا موضوع عبور از خشکسالی سالها بسیاری از مدیران اجرایی کشورها را درگیر خود کند؛ - در ایران کمبود منابع آبی به لحاظ ویژگی های طبیعی زمانی کمبودها را برجسته تر می کند که می بینیم دخالت انسان ها در سازوکار طبیعت، خود به عاملی تبدیل می شود که خشکسالی حتی بسیار سریع تر از دیگر کشورها نمود پیدا می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر نظریه پردازان علوم طبیعی در کنار دیگر متخصصان علوم زیستی متفق القول اند که پدیده خشکسالی که خود از گرمایش زمین تاثیر می گیرد، به دلیل استفاده بی مهابا و بهره برداری های بسیار بالای انسان ها از طبیعت سرچشمه می گیرد.

وقتی اهل فن می گویند که خشکسالی و تامین آب ضروری ترین و فوری ترین نیاز برای ادامه حیات بشری است، معلوم می شود مشکل بسیار جدی تر از آن است که خیال می شود.

در نتیجه ده ها سال از وقت کارشناسان، دانشگاه ها و نهادهای بین المللی را درخصوص بحران آب و اینکه این موضوع می تواند به بحران های اجتماعی، اقتصادی و چه بسا سیاسی و امنیتی منجر شود، به خود مشغول می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل تنش آبی و خشکسالی چگونه حل می شود؟

مشکل تنش آبی و خشکسالی چگونه حل می شود؟