مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 22:352021-12-02سياسي

تصمیم دارید چند بچه داشته باشید؟


اگر روزگاری تنها نیروهای فراتر از اختیار ما تعیین می کردند که بچه ای داشته باشیم یا نه، امروزه متخصصان وعده می دهند که در آینده ای نه چندان دور می توانیم جنسیت و خصوصیات ژنتیکی بچه های مان را هم تعیین کنیم.

- اما همین توانایی و اختیار سؤالات جدیدی پیشِ روی مان گذاشته است: آیا بچه دار شدن کار خوبی است؟ آیا بچه ها خوشحال مان می کنند؟ و اگر جواب مثبت است، آوردنِ چند بچه ضروری یا اخلاقی است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جوان در ادامه نوشت: ناباروری و مشکلاتی از این دست را که کنار بگذاریم زوج های امروزی می توانند خودشان تعیین کنند که چه تعداد بچه داشته باشند: پنج، چهار، سه، دو، یکی یا هیچ.

این اواخر چندین کتاب از نظرات مختلف به این تصمیم گیری نگاهی انداخته اند و به نتایجی غافلگیرکننده - و حتی گاهی هشداردهنده - هم رسیده اند.

کریستین اوِرال، در کتاب چرا بچه دار شویم؟ : یک مناظره اخلاقی ، تلاش کرده تا این تصمیم را به طور جدی از نظر اخلاقی تجزیه و تحلیل کند.

اوِرال این نحوه استدلال کردن را رد می کند که بچه دارشدن موضوعی طبیعی است، پس نیازی به توجیه کردن ندارد.

او می گوید تمایلات زیادی هستند که ظاهراً از طبیعتِ زیست شناختیِ ما سرچشمه می گیرند، اما وظیفه خود می دانیم که انتخاب کنیم که بر اساس آن ها عمل نکنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم دارید چند بچه داشته باشید؟

تصمیم دارید چند بچه داشته باشید؟