مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 19:202021-12-02اجتماعي

یک مقام سازمان محیط زیست: در نیروگاه های 5 شهر از مازوت استفاده می شود


معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در حال حاضر همه نیروگاههای مازوت سوز در کشور گاز سوز شده اند، اما در این شرایط که با کمبود گاز مواجه هستیم، - جی پلاس؛ معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در حال حاضر از مازوت در نیروگاه های مشهد، اهواز، کرمان، ایرانشهر و بیستون در کرمانشاه استفاده می شود.

داریوش گل علیزاده ، معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پاسخ به این سوال که آیا امسال با تعداد روزهای ناسالم بیشتری مواجه هستیم، گفت: تعداد روزهای ناسالم بیشتر تابع شرایط جوی است، برای مثال در سال 97 در مقایسه با چند سال اخیر سال بسیار خوبی بود، به این دلیل که پایداری هوا نداشتیم، باد خیلی خوبی می وزید و به طور کلی شرایط جوی بسیار خوبی وجود داشت.

برای همین تعداد روزهای ناسالم آن کمتر بود.

در حالی که انتشار آلاینده ها در سال 97 نسبت به سال قبل آن کمتر نبود.

وی افزود: بنابراین این معیار، بیشتر تابع شرایط جوی، وارونگی هوا و همینطور دماست که می تواند منجر به انباشت آلاینده ها شود و شاخص آلودگی هوای ما را بالا ببرد.

بنابراین این مسئله را نمی توان این گونه تفسیر کرد که ما خیلی خوب در یک سال کار کرده ایم و احتمال دارد که در یک سال دیگری به قدری سکون هوا داشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مقام سازمان محیط زیست: در نیروگاه های 5 شهر از مازوت استفاده می شود

یک مقام سازمان محیط زیست: در نیروگاه های 5 شهر از مازوت استفاده می شود