مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 17:202021-12-02بين الملل

امیرعبداللهیان: درباره اراده آمریکا و سه کشور اروپایی خوش بین نیستیم


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگوی تلفنی با همتای ژاپنی خاطرنشان کرد: ما از مذاکره جدی و یک توافق خوب استقبال می کنیم و باید طرف های مقابل از خود حسن نیت نشان دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با هایاشی یوشیماسا وزیر امور خارجه ژاپن درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی با تبریک انتصاب هایاشی و ابلاغ سلام رییس جمهور کشورمان به مقامات عالی ژاپن، همچنین تشکر از کمک های انساندوستانه این کشور در زمینه مقابله با کرونا، به حضور چهار میلیون مهاجر افغانستانی در ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون به دو و نیم میلیون مهاجر افغانستانی واکسن تزریق شده است و ایران آمادگی ارسال کمک های بشردوستانه ژاپن برای مردم افغانستان را دارد.

امیرعبداللهیان وضعیت نگران کننده انسانی در افغانستان در آستانه فصل زمستان را مورد تاکید قرار داد و بر ضرورت ارسال کمک های انسانی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: همه کشورها در این شرایط میبایست به کمک مردم افغانستان بشتابند و ما نیز آمادگی داریم کمک های انساندوستانه از طریق هوایی یا زمینی را به افغانستان تسهیل نماییم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان: درباره اراده آمریکا و سه کشور اروپایی خوش بین نیستیم

امیرعبداللهیان: درباره اراده آمریکا و سه کشور اروپایی خوش بین نیستیم