مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 14:352021-12-02دانش

سنتز نانوکامپوزیت ترمیم دهنده استخوان با استفاده از عصاره گل


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان در اندونزی موفق شدند با استفاده از عصاره نوعی گل، کامپوزیتی حاوی نانوذرات طلا و هیدروکسی آپاتیت تولید کنند که برای ترمیم استخوان در بدن قابل استفاده است.

- محققان در اندونزی موفق شدند با استفاده از عصاره نوعی گل، کامپوزیتی حاوی نانوذرات طلا و هیدروکسی آپاتیت تولید کنند که برای ترمیم استخوان در بدن قابل استفاده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، محققان در اندونزی موفق شدند با استفاده از عصاره نوعی گل، کامپوزیتی حاوی نانوذرات طلا و هیدروکسی آپاتیت تولید کنند که برای ترمیم استخوان در بدن قابل استفاده است.

هیدروکسی آپاتیت (HA) و نانوذرات طلا (AuNP) دارای کاربرد گسترده در فناوری های زیست پزشکی بوده و توجه فزاینده ای را در تحقیقات نانو به خود جلب کرده اند.

محققان به تازگی مقاله ای در نشریه Materials Research Express به چاپ رساندند که در آن جزییاتی درباره چگونگی تولید نانوکامپوزیت طلای هیدروکسی آپاتیت (Au/HA) زیست سنتزی ارائه شده است، ترکیبی که فعالیت ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی زیادی از خود نشان می دهد.

در مقایسه با سایر نانومواد فلزی، نانوذرات طلا در برابر عوامل بیماری زا عملکرد درمانی قابل توجهی از خود نشان می دهند و همچنین خواص ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنتز نانوکامپوزیت ترمیم دهنده استخوان با استفاده از عصاره گل

سنتز نانوکامپوزیت ترمیم دهنده استخوان با استفاده از عصاره گل