مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 10:452021-12-02پزشكي

تزریق 15 هزار دز سوم واکسن کرونا در اردبیل


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 15 هزار دز سوم واکسن کرونا به شهروندان استان اردبیل تزریق شده است.

- محمد جعفرزاده در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردبیل اظهار کرد: یک میلیون و 632 هزار دز واکسن در سطح استان تزریق شده که 887 هزار دز اول و 730 هزار دز دوم بوده است که برای شهروندان استان اردبیل در گروه سنی بالای 12 سال تزریق شده است.

وی تصریح کرد: 91 درصد جمعیت استان دز اول و 75 درصد دز دوم را دریافت کردند و 100 هزار نفر نیز با تأخیر دریافت دز دوم روبه رو هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضرورت تزریق دز اول و دوم را یادآور شد و گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افرادی که 4 تا 6 ماه از تزریق دز دوم آنها سپری شده بدون محدودیت سنی در استان آغاز شده و هموطنان می توانند با مراجعه تدریجی دز سوم را نیز دریافت کنند.

جعفرزاده با بیان اینکه تزریق واکسن همواره با عوارضی روبه رو بوده است، افزود: نباید افراد جامعه تحت تأثیر تبلیغات سوء و منفی تزریق واکسن قرار گیرند بلکه باید هر چه سریعتر تزریق دز اول تا سوم را انجام دهند.

وی خانم های خانه دار را بیشترین مورد ابتلا و بستری کرونا در 2 سال اخیر معرفی کرد و ادامه داد: بعد از زنان خانه دار، گروه های سنی سالخورده به ویژه بازنشستگان به دلیل ضعف سیستم بدنی در معرض آسیب هستند که مراقبت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق 15 هزار دز سوم واکسن کرونا در اردبیل

تزریق 15 هزار دز سوم واکسن کرونا در اردبیل