مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-02پزشكي

نوشیدن قهوه احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد


 افرادی که هیچ اختلالی در حافظه نداشتند و مقادیر بیشتری قهوه مصرف می کردند کمتر در معرض خطر انتقال به اختلالات شناختی خفیف بودند.

- دوستداران قهوه می دانند که نوشیدن یک فنجان قهوه می تواند به سرعت انرژی و وضوح ذهنی را هر روز صبح به انسان برساند اما تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف این نوشیدنی در درازمدت از ابتلا به بیماری آلزایمر هم پیشگیری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، سامانتا گاردنر پژوهشگر فوق دکترا در دانشگاه ادیت کوان در استرالیای غربی، گفت: در سراسر جهان، نسبت بالایی از بزرگسالان هر روز قهوه می نوشند که این موضوع قهوه را به یکی از محبوب ترین نوشیدنی های مصرفی تبدیل می کند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ گونه درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد.

گروه تحقیقاتی به طور خاص به بررسی عوامل خطر قابل تغییری می پردازد که می توانند شروع این بیماری را به تاخیر بیندازند؛ وی تاکید کرد که حتی یک تاخیر پنج ساله در ابتلا به آلزایمر می تواند مزایای اجتماعی و اقتصادی زیادی داشته باشد.

محققان برای این مطالعه به بررسی این موضوع پرداختند که آیا مصرف قهوه بر کاهش میزان ابتلا به زوال شناختی در بیش از 200 نفر که در این مطالعه شرکت کرده بودند، تاثیر دارد یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشیدن قهوه احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد

نوشیدن قهوه احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد