مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-02اجتماعي

ذخیره اصلی کربن کره زمین را دریابید


معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: خاک ذخیره اصلی کربن کره زمین است و فعالیت های کشاورزی عمده که در انتشار گازهای گلخانه ای و به راه انداختن یا تشدید تخریب خاک نقش دارند، - عبارتند از جنگل زدایی، سوزاندن زیست توده (بیوماس)، کشت، استفاده از کودهای آلی، هستند.

فاطمه دعاگویان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هر ساله سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) در روز 5 دسامبر ( 14آذر) بزرگداشت روز جهانی خاک را برگزار می کند؛ شعار سال جاری میلادی 2021 با تاکید بر جلوگیری از شوری و افزایش بهره وری خاک (Halt soil salinization, boost soil productivity) است.

وی با بیان اینکه خاک یکی از پیچیده ترین اکوسیستم های موجود در طبیعت و یکی از متنوع ترین سکونت گاه های روی کره زمین است، افزود: خاک در بر گیرنده ترکیبی از ارگانیسم های مختلفی است که با یکدیگر تعامل داشته و در چرخه های جهانی که ضامن تداوم حیات روی کره زمین هستند، نقش آفرینی می کنند.

خاک قشر نازک و در عین حال حیاتی است که محلی برای تنوع عظیمی از گونه ها است که همه خدمات ارزشمند و زندگی بخش را برای جامعه به ارمغان می آورد؛ اما خاک به همان اندازه که فراوان است به همان اندازه ضعیف و شکننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره اصلی کربن کره زمین را دریابید

ذخیره اصلی کربن کره زمین را دریابید