مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 05:152021-12-02پزشكي

آیا آینده ای روشن در انتظار بیماران مبتلا به ایدز خواهد بود؟


ایدز تا امروز کشنده ترین اپیدمی مدرن دنیا شناخته می شود، از سال 1980 تقریبا 36.

3 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر این بیماری که بر سیستم ایمنی تاثیر می گذارد و قابل درمان نیست، - ایسنا/مازندران ایدز تا امروز کشنده ترین اپیدمی مدرن دنیا شناخته می شود، از سال 1980 تقریبا 36.

3 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر این بیماری که بر سیستم ایمنی تاثیر می گذارد و قابل درمان نیست، جان خود را از دست داده اند؛ایدز در زمره بیماری های لاعلاج باقی مانده و تاکنون هیچ واکسن موثری برای مقابله با این بیماری پیدا نشده است، اما حالا با فناوری های جدید کورسوی امید روشن تر به نظر می رسد.

هرچند این بیماری درمان ندارد اما داروهای آنتی رترو ویروسی زمانی که به طور منظم مصرف شوند، به طور موثری روند پیشرفت بیماری را متوقف کرده و خطر آلودگی را به شدت کاهش می دهند.

بر اساس گزارش برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز، این روش درمانی کمک کرده که تعداد مرگ و میرها از بالاترین سطح خود در سال 2004 یعنی 1.

7 میلیون مرگ به 680 هزار مورد در سال 2020 کاهش یابد.

ایدز یا یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی (Acquired immune deficiency syndrome) در اثر ظهور و بروز عاملی به نام ویروس نقص ایمنی انسانی ((Human immunodeficiency virus) یا اچ آی وی (HIV)) که ویروسی آهسته گستر (ویروس پسگرد با سرعت تکثیر پایین) است به وجود می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا آینده ای روشن در انتظار بیماران مبتلا به ایدز خواهد بود؟

آیا آینده ای روشن در انتظار بیماران مبتلا به ایدز خواهد بود؟