مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 00:402021-12-01اقتصادي

فعالیت های پژوهشی در دانشگاه با چه موانعی روبه رو است؟ 


انجام پژوهش نه تنها نشانه اعتلای کشورهاست بلکه یکی از مهم ترین عوامل توسعه در دنیای امروزی محسوب می شود، راهبری تحقیقات از ارکان اصلی نظام آموزش عالی به شمار می رود و اهمیت دادن به امر تحقیقات خودکفایی و استقلال واقعی را به ارمغان می آورد در حالی که بی توجهی به آن، - منجر به پرداخت هزینه گزاف نیز خواهد شد.

در این پژوهش آمده در دنیای تکنولوژی و مبتنی بر دانش کنونی، انجام پژوهش و تحقیق، از نشانه پیشرفت و اعتلای کشورها در سطح بین المللی و یکی از مهم ترین عوامل توسعه محسوب می شود، چراکه موجب افزایش سرمایه های ملی و بهره وری در بخش های مختلف کشور خواهد شد.

دانشگاه ها به عنوان مهم ترین و کلیدی ترین نهاد توسعه جامعه با ورودی هایی از قبیل قشر جوان و مولد کار، داده ها و اطلاعات موجود و خام، سیاست ها و بودجه های معین و خط مشی مشخص برای تحقق اهداف عالیه که تربیت متخصص، محقق و تولید دانش و فن آوری از جمله مهمترین آن هاست، در جهت استقلال و توسعه جامعه ایفای نقش می کنند.

محققان در پژوهشی با عنوان موانع انجام فعالیت های پژوهشی در دانشگاه از دیدگاه دانشجویان آورده اند، در این زمینه نیز مسئولان، سیاستمداران و مدیران کشور در سند چشم انداز کشور، ایران در سال 1404 کشوری توسعه یافته در جایگاه بالای اقتصادی، علمی و فن آوری در سطح منطقه خواهد بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت های پژوهشی در دانشگاه با چه موانعی روبه رو است؟ 

فعالیت های پژوهشی در دانشگاه با چه موانعی روبه رو است؟