مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 20:352021-12-01اقتصادي

پایان بی حاصل یک «کاپ» دیگر/ اعلام مواضع مقتدرانه نماینده ایران


اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی گلاسکو (کاپ 26) در حالی به کار خود پایان داد که هیچ بیانیه ای در آن صادر نشد و میزان پایبندی کشورها به کاهش دما، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، هنوز در ایران برسر پذیرش یا عدم پذیرش تعهدات توافق نامه پاریس اختلاف نظرهای بسیاری وجود داشت که موعد اجلاس کاپ 26 در گلاسکوی اسکاتلند رسید.

قبل از برگزاری این کنفرانس اقلیمی،  قدرت های اقتصادی که تولید کننده 80 درصد آلاینده های جهان هستند، در نشست گروه 20 نتوانستند به توافق دست یابند؛ مساله ای که در کنار تعهدگریزی بزرگ ترین آلایندگان، جهان را به تبعات تداوم این روند نگران کرد.

هشداری که جدی رفته نشد آنتونیو جو بایدن رییس جمهور آمریکا که با یک هیأت بزرگ آمد در روزهای نخست این نشست وعده های بزرگی برای کاهش گازهای گلخانه ای داد؛ اما نتوانست به جهانیان نشان دهد که او می تواند قوانین سفت و سختی را در راستای دستیابی به این هدف به وجود آورد.

چندین کشور و همچنین آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، خواهان اقداماتی برای تسریع در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در این دهه شدند تا هدف باقی ماندن دمای زمین در حد 1.

5 درجه سانتیگراد پابرجا بماند.

در این میان مواضع نماینده رسمی ایران برای ما حائز اهمیت بود، در حالیکه دولت به تازگی تغییرکرده بود و رییس جمهور تصمیم گرفت، معاون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان بی حاصل یک «کاپ» دیگر/ اعلام مواضع مقتدرانه نماینده ایران

پایان بی حاصل یک «کاپ» دیگر/ اعلام مواضع مقتدرانه نماینده ایران