مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 18:502021-12-01بين الملل

رأی کمیته حقیقت یاب درباره جان باختن تظاهرات کنندگان عراقی در اعتراضات اخیر


کمیته حقیقت یابِ تظاهرات اخیر در اعتراض به نتیجه انتخابات عراق رأی خود را درباره جان باختن تظاهرات کنندگان عراقی صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته حقیقت یاب در خصوص تظاهرات اخیر در نزدیکی منطقه سبز بغداد، شامگاه امروز (چهارشنبه)،  در ارتباط با حوادث رخ داده حین تظاهرات بیانیه ای صادر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع )، کمیته حقیقت یاب در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که بیش از 65 گزارش درباره حوادث رخ داده در نزدیکی منطقه سبز بغداد ثبت کرده است و از تصاویر و فیلم ضبط شده توسط دوربین های نزدیک محل حادثه استفاده کرده است.

این کمیته در ادامه اضافه کرد: به حقایقی دست پیدا کردیم که نشان می داد دستوری درباره برچیدن تظاهرات صادر نشده و هیچ ادله و دستوری مبنی بر به آتش کشیدن چادر تظاهرات کنندگان در کار نبوده است .

کمیته حقیقت یاب همچنین تأیید کرد که در تظاهرات اخیر در اطراف منطقه سبز دو نفر از تظاهرات کنندگان جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی این کمیته با بیان اینکه برگه های مربوط به حوادث به شورای قضایی ارجاع داده شده است ، افزود که گروه های الحشدالشعبی نقش مهمی در آرام کردن اوضاع داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رأی کمیته حقیقت یاب درباره جان باختن تظاهرات کنندگان عراقی در اعتراضات اخیر

رأی کمیته حقیقت یاب درباره جان باختن تظاهرات کنندگان عراقی در اعتراضات اخیر