مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 12:152021-12-01بين الملل

ایتالیا از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت کرد


«ماسیمو گایانی» سفیر رم در آنکارا در یک سخنرانی برای دانشگاه «29 می استانبول» اعلام کرد که ایتالیا از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که انتظار چند دهه ای دیلی صاباح ترکیه، سفیر رم در آنکارا با تاکید بر روابط عالی، تاریخی و چند جانبه این دو کشور گفت، ترکیه شریک مهم ایتالیا و همچنین اتحادیه اروپا است.

ماسیمو گایانی در این سخنرانی بر وجود تعاملات و دیدارهای مقام های ارشد ایتالیا و ترکیه و نهادهای مختلف دولتی دو کشور تاکید کرد.

ماسیمو گایانی سفیر ایتالیا در ترکیه   به گفته این دیپلمات ایتالیایی، این کشور با اشتیاق و به صورت مداوم از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت کرده است و الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا را برای هر دو طرف مفید می داند.

سفیر ایتالیا در ترکیه تصریح کرد، به رغم اختلافات ترکیه و اتحادیه اروپا درباره بسیاری از موضوعات، ترکیه نقشی مهم در مقابله با جرایم، مهاجرت بی قاعده، تروریسم و بسیایر دیگر از موضوعات منطقه ای ایفا می کند.

گایانی با بیان اینکه ترکیه و ایتالیا شرکای اساسی هستند و ایتالیا یکی از برجسته ترین سرمایه گذاران خارجی ترکیه است، روابط اقتصادی دو کشور را ستود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایتالیا از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت کرد

ایتالیا از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت کرد