مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:352021-12-01اجتماعي

حکایتی شنیدنی از تفحص شهدا/ از انگشتری که معجزه کرد تا همراهی «سلطان خانم»


هنوز هم چشم به راهند؛ پدران و مادرانی که روزها و شب ها را سر کرده و امروز نیز با ورود هر شهیدی با پای فرتوت و چشمان اشک بار راهی تشییع شهدایی می شوند که بوی فرزندشان را استشمام کنند، - خبرگزاری فارس - همدان: سیده فریده حسینی فرزام؛ هر بار با هزار دعا و توسل خاک را کنار می زنند تا شاید انتظار پدر و مادری پیر و چشم به راه به سر آید، نوری بتابد و پیکری پیدا شود و پایانی باشد بر شب های بی قرار.

وقتی از تفحص حرف می زنیم حال مادرانی جلوی چشمایمان است که هنوز قاب عکس فرزندشان تمام زندگی آنهاست و سال هاست به امید آمدن او چایشان را شیرین می کنند.

وقتی از تفحص می گوییم یاد مادری می کنیم که هنوز هم چادر به سر می کند و با پاهای ناتوان شهر به شهر و تشییع به تشییع می چرخد و اشک می ریزد تا شاید نشانی از گل بی نشانش بیاید و آرام جانش باشد.

آری تفحص برای مادران واژه مقدسی است، سال هاست با آن داستان ها دارند، اشک ها ریخته اند و انتظارها کشیده اند و هر گاه دلشان گرفته و دلتنگ دردانه خود می کنند، سر مزار شهدای گمنام دل بی قرار خود را تسکین می دهند.

آری تفحص پر است از این بیقراری ها و این بی قراری را عکس شهدا بیشتر و بهتر روایت می کنند، در این سال ها این عکس ها چه چیزها که نشنیده اند از درد و دل های شبانه تا رمز و رازهای مادری که هنوز چشم به راه دیدار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایتی شنیدنی از تفحص شهدا/ از انگشتری که معجزه کرد تا همراهی «سلطان خانم»

حکایتی شنیدنی از تفحص شهدا/ از انگشتری که معجزه کرد تا همراهی «سلطان خانم»