مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 05:302021-12-01دانش

گیاه پالایی می تواند درد آلودگی هوا، آب و خاک را درمان کند


مدیر مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: گیاه پالایی راه حلی مفید، بی خطر و پایدار جهت مبارزه با آلودگی های استان است که متاسفانه بی توجهی به این حوزه در سطح کلان مدیریتی موجب عدم اجرای آن در استان شده است.

- ایسنا/مرکزی مدیر مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: گیاه پالایی راه حلی مفید، بی خطر و پایدار جهت مبارزه با آلودگی های استان است که متاسفانه بی توجهی به این حوزه در سطح کلان مدیریتی موجب عدم اجرای آن در استان شده است.

جواد وروانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در استان مرکزی با دوگونه آلودگی موجهیم، گونه اول مانند اراضی شور با املاح بالا که طبیعی بوده و منبع اولیه دارند، گونه دیگر مانند فاضلاب ها و پساب ها که در اثر توسعه کارخانجات و توسعه شهری ایجاد می شوند و دارای منبع ثانویه هستند.

برخی گیاهان دارای قابلیت رشد در شرایط و نواحی نامساعد را دارند که گونه های قره داغ و آتریپلکس که در اراضی شور کویر میقان رشد می کنند، نمونه این گیاهان هستند.

وی افزود: رشد برخی گیاهان در فاضلاب ها و پساب ها موجب از بین رفتن آلودگی خاک می شود و در واقع این گیاهان با جذب آلودگی، طهارت خاک این اراضی را تامین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاه پالایی می تواند درد آلودگی هوا، آب و خاک را درمان کند

گیاه پالایی می تواند درد آلودگی هوا، آب و خاک را درمان کند