مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 18:552021-11-30اقتصادي

تولیدات کشاورزی خوزستان افزایش یافت/ کشت قراردادی رشد کمی دارد


رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن انتقاد از رشد کم کشت قراردادی گفت: خوزستان با برنامه ریزی های اصولی در دوران کرونا میزان تولیداتش کاهش نیافته بلکه افزایشی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان تولیدات کاهش نیابد بلکه افزایشی باشد.

وی با اشاره به اینکه 14 درصد از حجم کل کشاورزی ایران در خوزستان است، بیان کرد: این استان در تولید 10 محصول از جمله گندم و کلزا رتبه نخست کشور را دارد؛ همچنین گندم خوزستان با توجه به کیفیت بالا به لحاظ درجه بندی میزان پروتیین و گلوتن به 22 استان کشور برای مخلوط با گندم هایی که کیفیت پایین تری دارند، صادر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: در سال جاری از میزان 100 درصد کشت پاییزه چغندرقند 72 درصد آن انجام شده و تولید محصول خرما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

امیری زاده از کاهش 35 درصد نزولات آسمانی و 45 درصد آب بالادست در سال جاری خبر داد و بیان کرد: فرایند کشاورزی به دو مؤلفه اصلی زمین و آب بستگی دارد تا تحقق یابد که زمین در دست ما است اما آب بستگی به عوامل زیادی مثل نزولات آسمانی، اصلاح الگوی های کشت و مصارف سایر صنایع و سایر موارد بستگی دارد.

امیری زاده افزود: خشکسالی های پیاپی، کاهش نزولات، تنش های آبی سال های اخیر بیانگر آن است که منابع آبی در استان خوزستان رشد زیادی نخواهند داشت؛ بناب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولیدات کشاورزی خوزستان افزایش یافت/ کشت قراردادی رشد کمی دارد

تولیدات کشاورزی خوزستان افزایش یافت/ کشت قراردادی رشد کمی دارد