مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 18:102021-11-30اقتصادي

رتبه تخست ایران در تولید خاویار گونه فیل ماهی


مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات گفت: ایران در تولید خاویار گونه بلوگا یا فیل ماهی که ارزشمندترین گونه خاویار پرورشی است در سال های اخیر رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

- ناصر کرمی راد عصر سه شنبه در بازدید از مراکز پرورش ماهیان خاویاری شهرستان سبزوار در جمع خبرنگاران عنوان کرد: همچنین بر مبنای آمارهای جهانی سازمان فائو، ایران در سال 2019 رتبه چهارم تولید گوشت ماهیان خاویاری را داشته است.

وی تصریح کرد: پس از کشور چین، در حوزه تولید گوشت خاویار کشورهای روسیه، ارمنستان و ایران با هم رقابت دارند که کسب رتبه دوم دور از انتظار نیست.

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات گفت: ظرفیت تولید خاویار از سال 1393 برای یک دوره 10 ساله به میزان 10 هزار تن گوشت و 100 تن خاویار برنامه ریزی شده بود.

کرمی راد افزود: در حال حاضر در 22 استان کشور طبق پروانه های صادر شده هفت هزار تن تولید گوشت و 110 تن خاویار تولید شده که این مقدار تا افق 1404 بیشتر نیز می شود.

وی ادامه داد: صادرات محصول خاویار طی یک سال گذشته به میزان سه هزار و 500 تن گوشت ماهیان خاویاری و 12 تن خاویار، 16 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه تخست ایران در تولید خاویار گونه فیل ماهی

رتبه تخست ایران در تولید خاویار گونه فیل ماهی