مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 17:352021-11-30اقتصادي

افزایش شوری خاک در همدان/ میانگین فرسایش سالانه خاک بین 4 تا 17 تن است


رییس مرکز تحقیقات کشاورزی همدان با بیان اینکه شوری خاک همدان در حال افزایش است میانگین فرسایش سالانه خاک در این استان را بین چهار تا 17 تن دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز و به مناسبت روز جهانی آب و خاک تور رسانه ای سازمان جهاد کشاورزی و بازدید از شرکت های تولیدکننده لوازم و تجهیزات آبیاری نوین استان برگزار شد.

در حاشیه این بازدید رییس مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سالانه در استان به طور میانگین بین چهار تا 17 تن فرسایش خاک صورت می گیرد اظهار کرد: این آمار رقم بزرگی است اگرچه تنها بحث فرسایش مطرح نیست بلکه شرایط آبی و اقلیمی هم نگران کننده است.

 قاسم اسدیان یادآور شد: براساس تحقیقات انجام شده در پنج دهه گذشته سالانه بارندگی ها 60 مورد و در هر بار پنج میلیمتر بارش اتفاق افتاده به طوری که در طی این چند دهه میانگین ریزش نزولات 29 میلیمتر کمتر شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تعداد بارش ها به 80 مورد رسیده اما میزان هر بار بارش دو میلیمتر گزارش شده به این معنا که بارندگی موثر وجود ندارد اضافه کرد: علاوه بر وضعیت بارش ها با افزایش درجه حرارت کشور نیز مواجه هستیم به نحوی که نیم درجه دمای کشور و حدود 0.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش شوری خاک در همدان/ میانگین فرسایش سالانه خاک بین 4 تا 17 تن است

افزایش شوری خاک در همدان/ میانگین فرسایش سالانه خاک بین 4 تا 17 تن است