مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 17:152021-11-30اقتصادي

افزایش هدایت پساب به دریاچه ارومیه تا یک ماه آینده


معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: میزان هدایت پساب تصفیه شده از تبریز به دریاچه ارومیه با تکمیل تصفیه خانه دوم این شهر بیش از دو و نیم برابر می شود.

- ، علی عباسی گفت: تصفیه خانه های تبریز تا یک ماه آینده در مجموع روزانه 336 هزار متر مکعب پساب تصفیه شده از فاضلاب تبریز را راهی دریاچه ی ارومیه خواهند کرد.

عباسی افزود: تصفیه خانه اول هم اکنون روزانه 129 هزار متر مکعب فاضلاب 650 هزار نفر جمعیت تبریز را تصفیه می کند و تصفیه خانه دوم نیز با ظرفیت تصفیه روزانه 207 هزار متر مکعب از فاضلاب یک میلیون نفر تا یک ماه آینده تکمیل می شود.

وی گفت: این دو تصفیه خانه سالانه 122 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز دریاچه ارومیه را با تصفیه فاضلاب خانوارهای تبریزی به این دریاچه هدایت خواهند کرد.

مدول دوم تصفیه خانه تبریز، بزرگ ترین طرح تصفیه خانه ای در دست احداث کشور است که با تکمیل آن، این کلانشهر تا 20 سال آینده مشکل فاضلاب شهری نخواهد داشت.

این تصفیه خانه علاوه بر پوشش یک میلیون نفری جمعیت تبریز، پساب دریافتی را در مراحل مختلف شامل آشغال گیری، دانه گیری، ته نشینی اولیه، هوادهی و ته نشینی ثانویه تصفیه و خروجی نهایی آن را به دریاچه ارومیه هدایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش هدایت پساب به دریاچه ارومیه تا یک ماه آینده

افزایش هدایت پساب به دریاچه ارومیه تا یک ماه آینده