مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 16:352021-11-30سياسي

فرصت 48 ساعته شکایت داوطلبان انتخابات شوراها به دیوان محاسبات


سخنگوی کمیسیون امورداخلی با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح الحاق یک تبصره به ماده 63 قانون انتخابات شوراها گفت: با مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد آرای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ظرف 48 ساعت قابل شکایت به دیوان عدالت اداری باشد.

- روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جلسه عصر امروز (سه شنبه 9 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: بررسی طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 63 قانون شوراها که از شورای نگهبان اعاده شده به منظور رفع ایرادات مورد بررسی قرار گرفت.

شورای نگهبان ایراد مغایرت با اصل 173 قانون اساسی را به این طرح وارد دانسته بود.

وی افزود: در جلسه امروز این ابهام بررسی شد و در نهایت آنچه به تصویب رسید عبارت است از آرا و تصمیات هیات مرکزی نظارت در خصوص تایید یا رد صلاحیت نامزدها و تایید و یا ابطال انتخابات منحصرا از حیث نقض قوانین و مقررات حداکثر ظرف مدت 48 ساعت پس از اعلام نظر هیات مرکزی به داوطلب قابل شکایت به دیوان عدالت اداری است.

دیوان عدالت اداری نیز موظف است موضوع را خارج از نوبت رسیدگی کند و چنانچه رای را واجد ایراد موثر تشخیص دهد شعبه دیوان مکلف است با ذکر همه موارد و مستدل و با تعیین مصدایق موضوع را جهت تصمیم به هیئت مرکزی نظارت اعاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت 48 ساعته شکایت داوطلبان انتخابات شوراها به دیوان محاسبات

فرصت 48 ساعته شکایت داوطلبان انتخابات شوراها به دیوان محاسبات