مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 14:402021-11-30سياسي

رونمایی از 9 سند تاریخی مرتبط با آیت الله مدرس در کاشمر


در آستانه سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس از 9 سند قدیمی و تاریخی مرتبط با آیت الله مدرس موجود در مرکز اسناد آستان قدس رضوی و همچنین 22 سکه مربوط به دوران قاجار و پهلوی رونمایی شد.

- مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی در یکصد و پنجمین برنامه سه شنبه های علمی فرهنگی آستان قدس رضوی که در زیارتگاه شهید مدرس برگزار شد، گفت: در این مراسم از جدیدترین و شاخص ترین اسناد و آثار مرتبط با آیت الله مدرس رونمایی شد.

حجت الاسلام علی اصغر عطاران طوسی، افزود: اگر چه هشتاد و چهار سال از سالگرد شهادت آیت الله مدرس می گذرد اما بر اساس گفته امام راحل مدرس زنده است تا تاریخ زنده است.

وی از شهید مدرس به عنوان شخصیتی برجسته و بزرگ مرد علمی، معنوی سیاسی ایران اسلامی نام برد و عنوان کرد: جا دارد که مدرس به عنوان اسطوره علمی فرهنگی مطرح شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی گفت: مدرس در پنج دوره به مدت 18 سال نماینده مجلس بوده و به دلیل جایگاه علمی که داشته بزرگان نجف و ایران از میان 70 نفر پنج نفر را برای نظارت بر قانون انتخاب و معرفی می کنند که یکی از آن ها شهید مدرس بود.

عطاران طوسی با اشاره به اینکه شهید مدرس شخصیتی علمی، سیاسی و از همه مهم تر مجاهد است، بیان کرد: مدرس هیچ گاه واب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از 9 سند تاریخی مرتبط با آیت الله مدرس در کاشمر

رونمایی از 9 سند تاریخی مرتبط با آیت الله مدرس در کاشمر