مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 09:552021-11-30سياسي

حال جنگل های زاگرس خوب نیست/ اجرای پویش «بذرکاری» با هدف احیای جنگل ها


دبیر اجرایی پویش مردمی بذرکاری در چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون وضعیت جنگل های حوزه زاگرس خوب نیست و توسعه پویش های مختلف درختکاری در توسعه و احیای این جنگل ها اثر گذار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید نظری صبح امروز  در جلسه نهضت سبز استان در استانداری چهارمحال و بختیاری که به منظور جلب مشارکت دستگاه های اجرایی در پویش مردمی بذرکاری برای احیای جنگل های زاگرس برگزار شد با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ درختکاری و جنگل کاری، حفظ و حراست از منابع طبیعی، گفت: اجرای پویش مردمی احیای جنگل های زاگرس نیازمند همکاری همه گروه ها است.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برای اجرای طرح های توسعه جنگل کاری و مرتع داری باید از ظرفیت مرتعداران و جوامع محلی و بهره برداران استفاده کرد.

وی به خشکسالی و کاهش بارش در سال های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح ها یکی از مهمترین اقدامات در حوزه آبخیزداری است.

به گفته وی، بارش های خوبی در 2سال گذشته در استان نداشتیم و میانگین بارش هم اکنون در استان 68 میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد و بلند مدت 23 درصد کاهش داشته است و اقدامات آبخیزداری اعم از بیولوژیک، بیومکانیک و مکانیک در کاهش اثرات مخرب خشکسالی بسیار تاثیرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال جنگل های زاگرس خوب نیست/ اجرای پویش «بذرکاری» با هدف احیای جنگل ها

حال جنگل های زاگرس خوب نیست/ اجرای پویش «بذرکاری» با هدف احیای جنگل ها