مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 08:552021-11-30اقتصادي

تخصیص آب در سازمان محیط زیست مدیریت شود/ آب، نیازمند قیمت گذاری اقتصادی


رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با توجه به شرایط آبی کشور اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع آب و نحوه تخصیص آن به بخش های مختلف شاید ایجاب می کرد که تخصیص آب در سازمان محیط زیست مدیریت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست روز سه شنبه در نخستین همایش ملی مدیریت کیفیت آب و سومین همایش ملی مدیریت مصرف آب که به صورت آنلاین برگزار شد، بخشی از شرایط کنونی منابع آبی کشور را ناشی از تغییر اقلیم و بخشی را نیز به نحوه مصرف خارج عرف این منابع برشمرد و گفت: که البته در همه دنیا این شرایط وجود دارد و فقط مختص کشور ما نیست.

سلاجقه تغییر اقلیم را واقعیتی انکار ناپذیری دانست که  به دنبال آن تنوع زیستی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و دچار تغییر و دگردیسی شده است، گفت: اگر به تبعات این مساله در ایران و دنیا نگاه کنیم می بینیم که باید به سمت تغییر رویکرد و فرهنگ در مصرف منابع آبی حرکت کنیم در مدیریت منابع آبی کشور کوتاهی و قصور کرده ایم.

وی با بیان اینکه  به اندیشه اندیشمندان و تذکر دانشمندان و محققان در این زمینه کم توجهی شده است، ابراز داشت: اگر به دانش بومی ایران نگاه کنیم می بینیم که مدیریت و بهره برداری از منابع آبی موضوع بسیار اساسی و از گنجینه های گرانبهایی بود که با برنامه ریزی و اصولی مصرف می شد که می تواند نه فقط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص آب در سازمان محیط زیست مدیریت شود/ آب، نیازمند قیمت گذاری اقتصادی

تخصیص آب در سازمان محیط زیست مدیریت شود/ آب، نیازمند قیمت گذاری اقتصادی