مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 06:202021-11-30اقتصادي

ارز 4200 تومانی؛ خوب یا بد؟


مدرس علوم اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه باید نرخ ارز در کشور تک نرخی شود، گفت: حجم انبوهی ارز 4200 تومانی به افراد مختلفی برای واردات کالاهای اساسی موردنیاز مردم اختصاص داده شد، - اما در عمل شاهد ثبات در قیمت کالاهای اساسی نبودیم.

بهمن قدمی دمابی در گفت وگو با ایسنا در خصوص مزایا و معایب اختصاص ارز 4200 تومانی برای تامین برخی از کالاهای موردنیاز در کشور، اظهار کرد: صاحبنظران حوزه اقتصاد در خصوص مزایا و معایب این مسئله نکات بسیاری را مطرح می کنند، اما باید گفت تعیین قیمت کالا توسط دولت کارایی لازم را در اقتصاد نخواهد داشت و عموما قیمت باید بر اساس مکانیزسم عرضه و تقاضا تعیین شود.

مدرس علوم اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود: اگر دولت بخواهد قیمت کالاها را به صورت دستوری تعیین کند، در آن زمان یک نارضایتی بین عرضه کننده یا تقاضاکننده به وجود می آید.

وی با اشاره به نقش نرخ ارز در اقتصاد ایران، توضیح داد: نرخ ارز در کشور ایران یکی از موضوعات مهم در اقتصاد محسوب می شود، این مسئله به علت حجم بالای واردات و بحث صادرات تک محصولی است، حجم انبوهی از صادرات در ایران به نفت اختصاص دارد و به همین علت نرخ ارز در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز 4200 تومانی؛ خوب یا بد؟

ارز 4200 تومانی؛ خوب یا بد؟