مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 18:352021-11-29سياسي

اظهارات تخت روانچی در دومین نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی


دومین نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی با سخنرانی دبیرکل سازمان ملل و رییس کنفرانس، روز دوشنبه در محل دبیرخانه سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

- دومین نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی با سخنرانی دبیرکل سازمان ملل و رییس کنفرانس، روز دوشنبه در محل دبیرخانه سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید تخت روانچی نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در این نشست دیدگاه ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران را در خصوص موضوع اصلی کنفرانس تشریح کرد.

وی گفت: سلاح های کشتار جمعی تهدیدی برای حیات بشریت است و با توجه به سابقه کاربرد سلاح های مزبور در منطقه و از جمله کاربرد سلاح شیمیایی توسط نیروهای تحت حاکمیت صدام در جنگ علیه ایران در دهه 1980، این خطر مخصوصا برای کشورهای خاورمیانه آشناست.

وی ادامه داد تاسیس منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی تصمیم کنفرانس بازنگری ان پی تی در سال 1995 بود که از همه کشورها می خواهد برای اطمینان از تحقق این تصمیم همکاری کنند و یکی از راه های این امر در تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل منعکس شده است.

البته لازم به تاکید است که فرایند کنونی آغاز شده تحت نظر سازمان ملل به هیچ وجه جایگزین فرایند مورد درخواست ان پی تی نخواهد بود؛ زیرا این دو فرایند مکمل هم و نه جای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات تخت روانچی در دومین نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی

اظهارات تخت روانچی در دومین نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی