مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 11:552021-11-29سياسي

علی اف: نقش روسیه درباره ارمنستان بسیار مهم است


الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روس، مواضع مسکو در قبال تنش های باکو-ایروان را «بسیار مثبت» خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه تلویزیونی روسیا 1 روز یکشنبه (دیروز) مصاحبه ای با روسیه نقش بسیار مهمی در زمینه عادی سازی روابط بین ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان ایفا می کند .

رییس جمهور جمهوری آذربایجان ادامه داد: بیانیه مشترکی که در پایان جلسه (نشست سه جانبه سران مسکو، باکو و ایروان در سوچی) در مورد اقدامات انجام شده برای باز کردن شبکه های حمل و نقل و آماده سازی کمیسیون تعیین حدود (مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان) برای کار به تصویب رسید، گواه این امر است .

مصاحبه علی اف با روسیا 1   وی افزود: (جمهوری) آذربایجان بارها همه این مسائل را مطرح و روسیه همواره از آنها حمایت کرده است.

بنابراین، جلسه امروز بسیار مهم است .

اشاره علی اف به نشست سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه به میزبانی ولادیمیر پوتین بود که روز جمعه هفته گذشته در سوچی برگزار شد.

پوتین بعد از این نشست سه جانبه مشترک با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهور جمهوری آذربایجان گفت که توافق شد تا سازوکار تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیش از پایان سال جاری میلادی ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی اف: نقش روسیه درباره ارمنستان بسیار مهم است

علی اف: نقش روسیه درباره ارمنستان بسیار مهم است