مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 11:352021-11-29اقتصادي

پویایی محاکم تجاری به وسیله تخصصی سازی


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیرحسین سعادتی؛ دنیای تجارت ورطه رقابت، انتفاع و مخاطرات ناشی از ضرر و زیان های احتمالی است.

تاثیر شگرف وضعیت ناظر بر مناسبات تجار و شرکت های تجاری بر موقعیت اقتصادی کشورها و به تبع آن معیشت مردم و تبعا حفظ نظم عمومی از .

- امروزه در کشورهایی چون آلمان، دادگاه هایی با این تفاوت که قضات دادگستری در کنار مشاورینی متخصص در امور تجاری که از میان تجار اما بدون صلاحیت صدور رای و قضاوت، فعالیت می کنند به چشم می خورد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، امیرحسین سعادتی؛ دنیای تجارت ورطه رقابت، انتفاع و مخاطرات ناشی از ضرر و زیان های احتمالی است.

تاثیر شگرف وضعیت ناظر بر مناسبات تجار و شرکت های تجاری بر موقعیت اقتصادی کشورها و به تبع آن معیشت مردم و تبعا حفظ نظم عمومی از طرفی و از طرف دیگر اصول و قواعد حاکم بر این حوزه چون لزوم سرعت و تخصص در رسیدگی، در بدایت امر ایجاب می کند برای ساماندهی به جریان تجارت در جامعه نظاماتی مستقل از حقوق مدنی به معنای عام درنظر گرفته شود.

از نتایج اولیه و طبیعی این وضعیت خاص، وجود محاکم مخصوص برای رسیدگی به امور تجاری است.

در این نوشته کوشش شده است ضمن ذکر تاریخچه ای مختصر و تطبیقی از ظهور دادگاه های تجاری و بیان اصول و قواعد حاکم بر این حوزه بر لزوم ایجاد دادگاه های اختصا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویایی محاکم تجاری به وسیله تخصصی سازی

پویایی محاکم تجاری به وسیله تخصصی سازی