مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 10:202021-11-29اجتماعي

30 درصد از مدارس چهارمحال و بختیاری در برابر زلزله مقاوم نیستند


30 درصد مدارس استان در برابر زلزله مقاوم نیستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند و 10درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است.

- مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به قدمت برخی از مدارس استان گفت: 30 درصد مدارس استان در برابر زلزله مقاوم نیستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند و 10درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، کامران رهی روز دوشنبه همزمان با برگزاری مانور زلزله در مدارس استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک هزار و 760مدرسه در استان فعال است که 30درصد این مدارس در مقابل زلزله مقاوم نیستند و بیشتر این مدارس در مناطق محروم هستند که در بحث احداث این مدارس، مقررات ساخت و ساز رعایت نشده است و یا مدارسی هستند که قدمت بالای 40سال دارند.

رهی افزود: هر ساله از محل اعتبارات استانی 150میلیارد ریال معادل 90درصد اعتبارات این اداره کل به بحث تعمیر مدارس اختصاص داده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اهمیت آشناسازی دانش آموزان با مساله امدادرسانی و افزایش سطح آگاهی آنان در برابر زلزله گفت: ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی، توسعه فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی از اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس است که با صدا درآمدن آژیر زلزله پناه گیری،حمل مصدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد از مدارس چهارمحال و بختیاری در برابر زلزله مقاوم نیستند

30 درصد از مدارس چهارمحال و بختیاری در برابر زلزله مقاوم نیستند