مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 10:102021-11-29اقتصادي

پسماندهای عفونی قشم به دنبال متصدی


پسماندهای عفونی به عنوان خطرناک ترین مواد زاید در قشم همراه سایر زباله ها درحالیکه جمع آوری و امحا می شود که هیچ نهادی مسوولیت تفکیک آن را برعهده نمی گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: سایت دفع زباله قشم در محدوده ای به مساحت 100 هکتار در 15 کیلومتری غرب این شهر قرار دارد.

روزانه بر 50 تُن زباله در شهر قشم و حدود 30 تن زباله در شهر درگهان و روستاهای اطراف این 2 شهر تولید می شود که تمام این زباله ها توسط 14 دستگاه پرس مکانیزه و هشت دستگاه پیکاپ به سایت دفن زباله قشم منتقل می شود.

گزارش ها حاکی از آن است که درحال حاضر پسماندهای عفونی مطب ها و آزمایشگاه های خصوصی بدون طی شدن روند بی خطر شدن و همراه با سایر پسماندها و زباله های شهری و روستایی جمع آوری و امحا می شود.

این در حالی است که در این شهرستان افراد محرومی که از طریق بازیافت زباله ها از مخازن پسماند، ارتزاق می کنند و ریختن پسماندهای عفونی در این مخزن ها، ضریب خطر ابتلای این افراد به بیماری های مختلف و انتشار آن در جامعه نیز افزایش می یابد.

همچنین در جزیره قشم تعداد بسیاری زیادی از حیوانات مختلف از جمله سگ های ولگرد، گربه و روباه وجود دارد که در کنار دیگر حیوانات موذی به سراغ مخازن دفع زباله می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پسماندهای عفونی قشم به دنبال متصدی

پسماندهای عفونی قشم به دنبال متصدی