مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 08:402021-11-29بين الملل

تجربه ای تراژیک همراه با عبرت در «گردشگری تاریک»


گردشگری تاریک نوعی از گردشگری است که در سال های اخیر مورد توجه فزاینده ای قرار گرفته است و پخش سریال ها و فیلم هایی مانند چرنوبیل و توریست تاریک، - سبب ترویج مفهوم گردشگری تاریک میان مردم شده و انگیزه سفر به این مناطق را ایجاد کرده است.

گردشگری تاریک به بازدید از مکان هایی اطلاق می شود که برخی از تاریک ترین وقایع تاریخ بشر در آن جا رخ داده است که می تواند شامل نسل کشی، ترور، حبس، پاک سازی قومی، جنگ، فاجعه طبیعی یا تصادف باشد.

گردشگری تاریک با نام های گردشگری سیاه یا توریسم غم نیز شناخته می شود و نوعی از گردشگری بوده که با مرگ یا تراژدی همراه است.

از نقاطی که به عنوان جاذبه های گردشگری تاریک بین گردشگران و علاقه مندان محبوبیت بالایی دارند می توان به آشویتس ، چرنوبیل ، زمین صفر ، یادبود 11 سپتامبر و هیروشیما اشاره کرد.

همچنین جاذبه های گردشگری تاریک کمتر شناخته شده ممکن است شامل گورستان، رویدادهایی با مضمون زامبی ها یا موزه های تاریخی باشد.

این نوع از گردشگری اوایل دهه 90 توجه دانشگاه ها و دانشگاهیان را به خود جلب کرد و این اتفاق باعث شد که اخیرا نیز توجه رسانه ها و عموم مردم به گردشگری تاریک برانگیخته شود.

برای بسیاری از افراد تماشا و مواجهه با اماکن تراژدی جذاب بوده و عواطف آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجربه ای تراژیک همراه با عبرت در «گردشگری تاریک»

تجربه ای تراژیک همراه با عبرت در «گردشگری تاریک»